„Myslím, že přečtu víc, než kdokoli jiný“. Václav Klaus

Gratulujeme ministru Chládkovi za výběr předsedy přípravného výboru Národní rady pro vzdělávání. Vítáme, že na tuto funkci zvolil nejpilnějšího čtenáře, a zároveň výborného studenta pyšnícího se 47 čestnými doktoráty, které plně nahrazují nedohledatelnost jeho diplomové práce.

Vážíme si morálního kreditu Václava Klause a těšíme se, že generace mladých lidí budou oceňovat hodnotu peněz bez zbytečného dělení na čisté a špinavé. Věříme, že Klaus do vzdělávacího procesu vnese i svůj brilantní pragmatismus využití každé příležitosti, ať už jde o zisk obyčejné propisky nebo milionových darů politické straně od nežijících sponzorů.

Jsme si jisti, že Václav Klaus do rady doporučí odborníky na slovo vzaté. Oslovit by mohl třeba znalce lidských práv Ladislava Bátoru, experta na evoluci a primatologa Petra Hájka či dopravního experta a milovníka cyklistiky Ladislava Jakla. Vahou své osobnosti by mohl přemluvit k návratu do resortu nejlepšího ministra školství všech dob Josefa Dobeše, na jehož působení v resortu dodnes s láskou  vzpomínají tisíce studentů a studentek. Věříme, že do činnosti rady se zapojí i samotný Klaus a přispěje svými odbornými a vědecky podloženými názory na globální změny klimatu.

Václav Klaus také jistě vyřeší problém přeplněnosti školních lavic, kam často drze usedají studenti a studentky, u kterých sociální původ vylučuje vzdělavatelnost. Hodnota vzdělání by neměla být rozmělňována jeho bezplatným poskytováním. Kromě znalostí a schopností studujících by vzdělání mělo být, jako každé jiné zboží na trhu, zaplaceno také peněženkou rodičů. Pokud ministr Chládek bude i nadále rozumný, můžeme se těšit, že Václav Klaus aplikuje svoji úspěšnou a léty prověřenou metodu privatizace i do českého školství.

Věříme, že Václav Klaus nezapomene ani na revizi vzdělávacích osnov, zejména v oblasti výchovy k aktivnímu občanství. Je nutno zamezit expanzi nikým nevolených individuí z tzv. občanské společnosti, kteří hlásají různé zhoubné a nebezpečné “ismy”, od marxismu přes environmentalismus až po humanrightismus. Výsledkem občanské výchovy budou uvědomělí občané, kteří se nepletou do zodpovědné práce politiků častěji než jednou za 4 roky.

Za Klausův největší potenciální přínos českému vzdělávacímu systému považujeme rozšíření všeobecného rozhledu studujících. Skončí tak období ideologického tápání současných generací. Již žáci základní školy budou mít jasno, co je správné a pravicové a co je naopak pouhá levicová úchylka typu neperlivé vody, batohu či jízdy na snowboardu.

Jediné, co dnes Václavu Klausovi nezávidíme, je hodnocení ministrů školství. Marcel Chládek se tímto počinem jistě stává největším konkurentem bývalého ministra Dobeše. Každopádně jsme rádi, že se české školství dostává do těch nejpovolanějších rukou.

Jsem přesvědčen, že jsem toho nevykonal málo a že to bude ve střízlivější chvíli, než je tato, doceněno.“ Václav Klaus.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *